Yus Design 2008 Allright Reserved

Apa Kes Paree ??

Photobucket

Bagus ?? @ Kacang Panggoda?

Pembikinan Drama Bersiri MADAI MENANTI terbitan Immortelle Cretive Sdn Bhd.

Sejak 1 Mei 2009 yang lalu, para pelakon dan rombongan produksi untuk drama bersiri RTM bertajuk MADAI MENANTI telah berkampung di Rumah Rehat Kerajaan (Rest House) Kunak. Drama bersiri 13 episod ini adalah hasil arahan Malek Rahman manakala skrip oleh Zabidi Mohammed, jurukamera oleh Suhaimi @ Gawai terbitan penerbit Norsahar Ahmad dari Immortelle Cretive Sdn Bhd yang telah banyak menerbitkan drama dan membekal program dokumentari untuk RTM.

Cerita ini mengisahkan tentang lagenda dan kehidupan masyarakat Idahan di Lahad Datu yang mewarisi Gua Madai yang kaya dengan hasil Sarang Burung dan tentang lagenda Nenek Apoi, iatu orang yang pertama menemukan Gua Madai. Konflik kisah ini bermula bila Talib selaku anak angkat tiba-tiba datang untuk menuntut warisan kawasan Sarang Burung di Gua Madai yang menjadi punca perbalahan dengan kedua abang tiri nya Hj. Kasim dan Damang hingga sampai ke tahap menghadap Ketua Adat dan Mahkamah Anak Negeri daerah. Anak saudara Talib, Nordin Hj Kasim adalah A.D.O di daerah tersebut yang serba salah dengan bapa-bapa saudaranya yang tidak sehaluan. Di masa yang sama juga Nordin adalah kekasih kepada Hamidah anak Pak Utoh yang sangat bemusuh dengan Damang bapa saudara Nordin. Kehadiran pelajar pelatih bernama Norsiah yang membuat kajian tentang Gua Madai telah menerbitkan bibit-bibit cemburu dalam percintaan Nordin dan Hamidah. Masalah sampingan lain adalah hadirnya perniagaan gelap Sarang Burung yang didalangi oleh Mastor dan konco-konco nya Kasmat, Tukik dan Beladang yang sering mencerobohi kawasan Sarang Burung Damang. Bagaimanakah kesudahannya?.... Di akhir cerita ini Talib, Hj Kasim, Damang dan Pak Utoh telah berbaik-baik dan berdamai akibat suatu tragedi yang menimpa Damang. Untuk mengetahui jawapannya , saksikanlah drama bersiri ini yang dijangka siarannya pada bulan September ini di saluran RTM.

Drama ini juga telah menggabungkan pelakon-pelakon dari Pantai Barat (Kota Kinabalu, Kota Belud, Kudat, Papar) dengan pelakon-pelakon dari sebelah Pantai Timur (Tawau, Semporna, Kunak dan Lahad Datu).

Antara pelakon-pelakon yang menjayakan drama bersiri ini adalah Ebi Kornelis (AF5) sebagai Nordin seorang Penolong Pegawai Daerah (ADO), Naufarah Yasin sebagai Hamidah, Leez Rosli (AF4) sebagai Norsiah, Rashideman @ Dihsarludba sebagai Haji Kassim, Masti Inongan Hj. Suin sebagai Rohani, Mohamed. Hj. Salleh @ Mat Kongo sebagai Hj. Osman, Hasnah Ibrahim sebagai Purnama, Awang Karim Kadir sebagai Talib, Arbaya Bt. Suni sebagai Intan, Nandra Hitong sebagai Damang, Mohd Noor Makbul sebagai Tukik, Asmawa Adol sebagai Kasmat, Arman Marasal sebagai Madin, Umai sebagai Rusiah, Evelene Stephene Mingkong sebagai Saleha, Datu Halun Datu Karim sebagai Pak Utoh, Jifrun Baidullah sebagai Beladang, Razali Hj. Tatan sebagai Masdoq, Adik Azhari Azizi sebagai Salim, Rosle Yunos sebagai Z, Norsahar Ahmad sebagai Pegawai Daerah (D.O), Marlin Malalin sebagai Mastor seorang broker Sarang Burung dan Jamil Aziz sebagai samseng dari Sandakan.


Setakat ini penggambaran telah pun selesai di persekitaran Gua Madai, Mahkamah Anak Negeri Kunak, SK Madai Kunak dan Hospital Kunak.

Ahad ini (17 Mei 2009), rombongan akan bertolak ke daerah Lahad Datu untuk menyambung penggambaran di sana. Penggambaran dijangka berakhir pada 31 Mei 2009 ini.

Berikut adalah gambar-gambar di sekitar lokasi penggambaran.

PhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucket
Jamil dan Naufarah YasinPhotobucket
Semua Teks Dipetik Dari Emel yang datang dari Sumber Karya Seni ... Encek Pareee !! Maganda.
Kecuali teks pada kedua gambar di atas, yang hanyalah rekaan semata-mata..

4 Comments:

  1. Tanpa Nama said...
    Apa ke hel
    Tanpa Nama said...
    Tunggu .. Tunggu ... Penunggu ...
    Mayadotmy said...
    Minta izin dari tuan rumah.. mau kasi masuk di rumah tawaubloggers... bulikah?
    Yus Design said...
    Buli Bah ... Aku ada lagik versi full ko bagi aku e mel ko sappat na paree.... Huhuhh

Post a Comment



Catatan Terbaru Catatan Lama Laman utama