Yus Design 2008 Allright Reserved

Dulu, Kini & Tadi...

Semalam hari sabtu. Bila hari gelap ia akan jadi malam minggu, bukan malam sabtu. Kata orang malam minggu malam yang cukup panjang. Entah berapa KM, atau berapa inci tapi bagi aku, hari sabtu malam minggu sama juga seperti hari dan malam malam lainnya. Tak ada beza, cuma kadang kadang ada bulan tanpa bintang, kadang kadang tak ada bulan tak ada juga bintangnya, tak kelihatan apa apa, hanya awan gelap menyelubungi langit yang hitam.. Selamat tinggal malam yang kelam..

Hari ini hari minggu. Bila hari gelap ia jadi malam isnin, oh baru aku faham mengapa hari sabtu waktu malam, dipanggil malam minggu. Tapi malam isnin bukan malam yang panjang seperti malam sabtu. Yang terasa panjang adalah harinya.. hari minggu hari yang cukup panjang dan sangat membosankan.. kalau tak nonton tv, tidurlah jawabnya.. kalau tak tidur nonton tv lah jawabnya sehingga bosan. Bila bosan makan, sudah makan bosan datang lagi, kalo tak nonton, tidur lagilah jawabnya sehingga hari minggu bertukar ganti dengan hari yang lain mencairkan yang beku.

Kelmarin aku makan, hari ini pun aku makan juga, Malam semalam aku tidur awal, malam ini juga mungkin aku akan tidur awal. Tapi kelmarin dan hari ini tidak sama, kelmarin ialah kelmarin, hari ini adalah hari ini. Yang dulu, dulu, yang sekarang, sekarang.. Sedangkan hari pun silih berganti, bulan bulan juga sudah pasti terus berlalu.. apalagi dengan hati dan perasaan, hati pasti akan berganti bila perasaan sudah berubah dan semuanya pasti berlalu... berlalu ke mana ? Tak siapa yang tahu..

Apa yang aku rasa dan apa yang kau rasa, tak bisa dikatakan dengan perkataan.. Hanya waktu yang faham apa kejadian...

0 Comments:

Post a Comment



Catatan Terbaru Catatan Lama Laman utama